Το Παρίσι επιστρέφει στα ’50s

Στα Νέα

Η πιο πρόσφατη μάχη στις όχθες του Σηκουάνα δίνεται για το δικαίωμα των πεζών και των ποδηλατών να κυκλοφορούν ανέμελοι και απρόσκοπτοι από τα αυτοκίνητα.

Η πρόταση του σοσιαλιστή δημάρχου του Παρισιού Μπερτράντ Ντελανουά να πεζοδρομηθεί κομμάτι από τις όχθες του ποταμού Σηκουάνα στο Παρίσι είχε μπλοκαριστεί στις αρχές του χρόνου από τον δεξιό πρώην πρωθυπουργό της Γαλλίας Φρανσουά Φιγιόν.

Επειτα όμως από την αλλαγή φρουράς στην κυβέρνηση ο σοσιαλιστής και νέος Πρωθυπουργός της Γαλλίας Ζαν-Μαρκ Ερό έδωσε το πράσινο φως για να αρχίσει το έργο, που θα κοστίσει 40 εκατομμύρια ευρώ.

Η πρώτη φάση του σχεδίου ξεκινάει μέσα στον Σεπτέμβριο και περιλαμβάνει τη στένωση δρόμου μήκους ενός χιλιομέτρου, την προσθήκη έξι καινούργιων φωτεινών σηματοδοτών και τη δημιουργία καινούργιων πεζοδρομίων και πλωτήρων για ηλεκτρικά σκάφη, τα οποία θα σχίζουν τα νερά του Σηκουάνα. Την ερχόμενη άνοιξη όμως θα πραγματοποιηθεί το μεγαλύτερο και πιο φιλόδοξο κομμάτι του έργου, που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός πάρκου 11 στρεμμάτων με πλωτούς βοτανικούς κήπους, αγορά λουλουδιών, εστιατόρια, χώρους διασκέδασης και άθλησης. Ο δήμαρχος του Παρισιού σχεδιάζει ακόμα τη δημιουργία ενός «αρχιπελάγους» από τεχνητά νησιά αλλά και την εγκαθίδρυση ενός «batobar», ενός στενού σκάφους που θα πραγματοποιεί σύντομες κρουαζιέρες στο ποτάμι, φυσικά με τη συνοδεία ποτών.

«Εχουμε δεσμευτεί να μεταμορφώσουμε τον δρόμο που περνά από τις όχθες του Σηκουάνα σε ένα μέρος απίστευτης ομορφιάς, πολιτισμού αλλά και αστείρευτης ζωής» δήλωσε ο Ντελανουά, σημειώνοντας ότι η UNESCO έχει συμπεριλάβει τις όχθες του κυριότερου ποταμού της Γαλλίας στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Το σχέδιο πεζοδρόμησης έχει προκαλέσει όμως και αντιδράσεις. Ανάμεσα στους επικριτές βρίσκεται και η πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Ρασιντά Ντατί η οποία φοβάται ότι η εκτροπή των λεωφόρων προς μικρότερες αστικές οδούς που είναι ήδη πολυσύχναστες θα επιδεινώσει το πρόβλημα της αυξημένης κίνησης. Αλλοι ανησυχούν ότι οι νέες πεζοδρομημένες οδοί θα συμβάλουν στην αύξηση του θορύβου και των σκουπιδιών και επιπλέον θα διαταράσσουν την ηρεμία των κατοίκων της περιοχής.

Ο ΠΟΜΠΙΝΤΟΥ. Οι όχθες του Σηκουάνα μετατράπηκαν σε αυτοκινητοδρόμους τη δεκαετία του 1960, μια περίοδο που χαρακτηριζόταν από το ειδύλλιο του τότε προέδρου της Γαλλίας Ζορτζ Πομπιντού με τα αυτοκίνητα. Οταν το 1967 ολοκληρώθηκε η κατασκευή των οδών ταχεία κυκλοφορίας, ο Πομπιντού διατεινόταν ότι «το Παρίσι πρέπει να προσαρμοστεί στο αυτοκίνητο». Παρά το γεγονός ότι για πρώτη φορά οι κάτοικοι του Παρισιού μπορούσαν να διασχίσουν σε ελάχιστο χρόνο την Πόλη του Φωτός, οι περισσότεροι δεν διέθεταν ούτε διαθέτουν σήμερα αυτοκίνητα.

 

Σχολιάστε